Van Kooten Architectuur ontwerpt verbouwing PKN Spijkenisse

Hier komen de share this buttons.
Van Kooten De Kern Spijkenisse

De Protestantse Gemeente in Spijkenisse heeft Van Kooten Architectuur uit Ouddorp opdracht gegeven een ontwerp te maken voor de renovatie en modernisering van het kerkgebouw De Kern.

Het bijzonder kerkgebouw dateert uit 1970. Karakteristiek is met name het hyperbolische dak dat als een soort tent de kerkzaal overspant.

Doel van de verbouwing zijn het kerkgebouw aan te passen aan toekomstig, multifunctioneel gebruik en het te verduurzamen. Daarbij moet het een uitstraling krijgen die past bij de verschillende gemeentes die het gebouw gezamenlijk zullen gebruiken.

De bestaande, bijzondere dakvorm meer beleefbaar te maken vanuit de overige ruimtes is inzet van het ontwerp. Tevens zal een aantal nieuwe zicht- en looplijnen worden getrokken om het gebouw beter te laten aansluiten op de omgeving en de tuin.

Informatie: www.kerkarchitect.nl