Nieuw multifunctioneel kerkgebouw voor Hervormd Vriezenveen

Artist impression multifunctioneel kerkgebouw Vriezenveen Copyright Herv.Gemeente Vriezenveen

In de Hervormde Gemeente van Vriezenveen ligt een beleidsplan op tafel voor de bouw van een nieuw multifunctioneel kerkgebouw. Dat zal drie bestaande gebouwen gaan vervangen. Met het nieuwe gebouw wil de kerkenraad 'een positieve impuls geven aan het leven van de totale gemeente'.

De kerkgebouwen die in het plan moeten worden afgestoten zijn de Aakerk, de Pollenkerk en de Westerkerk. Tot sluiting en verkoop daarvan zal pas worden overgegaan nadat het nieuwe gebouw is gerealiseerd.

Het beleidsplan spreekt over een 'toekomstgerichte en duurzame accommodatie waarin zondagse erediensten en doordeweekse -kerkelijke en maatschappelijke- activiteiten gehouden kunnen worden'. Het gebouw komt te staan op de plek waar nu nog kerkelijk centrum Stjäävelin staat.

Bron: Hervormde Gemeente Vriezenveen | Beeld copyright Hervormde Gemeente Vriezenveen