Kerkdienstgemist.nl breidt uit naar Duitsland

Unsergottesdienst.de

Met Unsergottesdienst.de lanceren de Nederlandse audioen videostreamingsdienst Kerkdienstgemist en het Duitse AMOS IT GmbH de eerste landelijke dienst voor online kerkdiensten in Duitsland.

Hoewel een groot deel van de kerken in Nederland inmiddels niet meer zonder kan, bleek een dergelijke streamingdienst in Duitsland nog niet te bestaan. “Jammer”, vindt Wytze Kempenaar, oprichter van AMOS IT, die sinds 2012 als expat in Magdeburg woont en werkt. “Erediensten moeten voor iedereen toegankelijk zijn. Dit geldt vooral wanneer mensen om verschillende redenen niet naar de kerk kunnen komen. Dat is precies waar Unsergottesdienst recht aan wil doen. De kerk van de toekomst moet overal vertegenwoordigd zijn en haar zichtbaarheid op internet vergroten.” Vijftien kerken hebben zich inmiddels aangemeld en de verwachting is dat meer kerken spoedig zullen volgen.
Kerkdienstgemist en AMOS IT richtten voor deze stap een joint venture op. Als IT-partner ondersteunt AMOS IT kerken met verschillende vormen van digitalisering, zoals online collectes en andere IT-oplossingen.
Kerkdienstgemist is het grootste audio en video-streamingsplatform voor kerken in Nederland. In 2004 ontwikkelde Klaas Jan Wierenga een manier om een gemeentelid vanuit haar verzorgingstehuis de zondagse kerkdienst te laten meeluisteren. De organisatie bestaat nu uit een team van gedreven mensen die op verschillende manieren nauw betrokken zijn bij de kerk. Hierdoor weten zij precies wat er speelt en kunnen zij hun kennis maximaal inzetten om zoveel mogelijk mensen nationaal, en nu ook internationaal, via een livestream te betrekken bij hun gemeente.

www.unsergottesdienst.de
www.kerkdienstgemist.nl