Bladerboeken over kerkgebouwen

boeken kerkgebouwen

Speciaal voor de komende kerstperiode brengen we enkele prachtige boeken over kerkgebouwen en kathedralen onder uw aandacht. Ze zijn al enige tijd geleden verschenen, maar niet bij iedereen even bekend.

Kerkinterieurs in Nederland
Een mooi en groot boek met een selectie van honderd van de mooiste kerkinterieurs in Nederland. Schitterende foto's en korte, informatieve teksten over uiteenlopende kerken in heel Nederland. Samengesteld door Museum Catharijneconvent en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.
Uitgeverij WBooks / div. auteurs
400 pag. / € 49,50

Protestantse kerken - hun pracht en kracht
Rijk geïllustreerd en uitgebreide informatie over veel verschillende kerken. Het stelt het beeld bij dat protestantse kerken per definitie sober zouden zijn.
Het boek is nog nieuw en als tweedehands verkrijgbaar.
Uitgeverij Bornmeer / Regnerus Steensma
ISBN 9789056152949
272 pag. / vanaf € 12,50

Kerken en Kathedralen
Schitterend op groot formaat uitgegeven koffietafelboek! Het voert u mee langs de mooiste kerkgebouwen van Europa: kathedralen, abdijkerken, pelgrimskerken, parochiekerken. Elk gebied wordt behandeld in een eigen hoofdstuk. Veel mooie foto's met korte toelichtingen.
Rebo Productions / Barbara Borngässer
400 pag. / tweedehands nog goed verkrijgbaar (vanaf € 15,00)

De bouw van een kathedraal
Een geïllustreerd overzicht van de constructie van gotische kathedralen. Onderzoekt en verduidelijkt hoe de bouw van deze middeleeuwse meesterwerken verliep. Van het ontwerp tot het oprichten van de spits.
Met ruim 200 gravures, speciaal vervaardigde illustraties en uitvouwbare bladzijden.
Librero / Malcolm Bishop
224 pag. / alleen tweedehands verkrijgbaar (vanaf ca. € 20,00)

Nieuwe boeken zijn te bestellen bij uw eigen boekhandel. Tweedehands uitvoeringen kunt u vinden via BOL.com.