Backstage AV rondt project in Johanneskerk Heerde af

Johanneskerk Heerde

De hervormde Johanneskerk in Heerde is voorzien van nieuwe AV-techniek. Backstage AV uit Zwolle rondde onlangs het project af.

KerkTV
Tijdens de coronapandemie had ook deze kerk acuut behoefte aan Kerktelevisie. Gezien de schaarste op de markt is toen gekozen om tijdelijk te werken met één PTZ-camera. Inmiddels is een tweede camera geplaatst. De eveneens nieuwe videomixer is naadloos geïntegreerd met Kerkbeamer presentatie-software.

Geluidstechniek
De nieuwe luidsprekers van JBL stralen erg breed waardoor men midden-voorin de kerk nog steeds een uitstekende spraakverstaanbaarheid en muziekweergave heeft. In combinatie met een subwoofer presteert deze installatie erg goed voor (live) muziek. Om het een koster eenvoudig te maken zijn de microfoons aangesloten op een Matrix DSP processor welke tijdens reguliere diensten of verhuur de installatie regelt.

Eenvoudige bediening
De bediening van de geluidsinstallatie gaat via een knoppenpaneel, die op meerdere plekken in de kerkzaal zijn gemonteerd of via een app. Al deze vormen van bediening communiceren bi-directioneel met elkaar en zijn ook af te schermen.

Projectoren
Om esthetische redenen projecteert de beamer vanaf het orgel op het projectiescherm, voor in de kerk. Een afstand van ruim 20 meter. Dankzij 2 9000 ANSI-Lumen laser projectoren van Epson is de projectie haarscherp en levendig in kleur. Ook is het daarom mogelijk om tijdens speciale momenten de camera’s op de beamer zichtbaar te maken. Met de oude projectoren was daar helaas niets meer van te zien.

Wilt u meer weten over dit project of wat Backstage AV voor uw kerk kan betekenen? Via de website kunt u contact met hen opnemen.