200 jaar Grote Kerk in Den Bosch

Hier komen de share this buttons.
Grote Kerk Den Bosch Pim van Dijk

De monumentale Grote Kerk in Den Bosch is 200 jaar oud, maar met de tijd mee gegaan. De kerk aan het Kerkplein in het centrum van de stad (vlakbij de Sint-Jankathedraal) werd op 6 januari 1822 in gebruik genomen.

De Protestantse Gemeente die gebruik maakt van het gebouw, richt zich op de gehele Bossche samenleving. Dat blijkt uit aandacht voor ex-gedetineerden, dak- en thuislozen.
In het kerkgebouw vinden onder meer concerten, exposities en thema-avonden plaats.

Het interieur is in 2010 ingrijpend gerenoveerd en gemoderniseerd naar een ontwerp van Pim van Dijk. Daarbij stonden binnengaan, ontmoeting, cultuur snuiven en stil worden centraal.

Het jubileum zal gevierd worden met de inwoners van Den Bosch. Of alle activiteiten volgens planning kunnen  doorgaan, hangt af van coronamaatregelen nu en later dit jaar.

Beeld: website Pim van Dijk Designs