Nog steeds veel emoties rond Koninginnekerk Rotterdam

Koninginnekerk Rotterdam

De imposante Rotterdamse Koninginnekerk is al gesloopt in 1972, toch laaien de emoties daarover  soms nog flink op onder Rotterdammers. Niet voor niets werd de kerk in 2013 uitgeroepen tot 'de mooiste gesloopte kerk van Nederland', na een verkiezing die het Nederlands Dagblad had georganiseerd.

Omdat het dit jaar 50 jaar geleden is dat de iconische kerk uit het Rotterdamse stadsbeeld verdween, is er opnieuw veel aandacht voor. Op de website van de NOS verscheen een lang artikel met foto's dat leuk is om te lezen. Voor de liefhebbers plaatsen we nog enkele andere links naar website met informatie over de Koninginnekerk.

Links:
Artikel NOS 'De Koninginnekerk in Crooswijk is al 50 jaar niet meer, de woede en het verdriet om de sloop zijn er nog altijd'
Achtergrondinformatie op Reliwiki
De mooiste gesloopte kerk